4e dag walvissen spotten - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van John & carla Stuijvenberg - WaarBenJij.nu 4e dag walvissen spotten - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van John & carla Stuijvenberg - WaarBenJij.nu

4e dag walvissen spotten

Blijf op de hoogte en volg John & carla

04 Augustus 2014 | Canada, Ucluelet

Vandaag gingen we met de boot op walvissen jacht, het was nog hier en daar mistig op zee, deze tijd van het jaar is het mistig op zee dat heeft met het koude zeewater (11 gr) en de hoge buiten temperatuur te maken, maar het geeft wel mooie plaatjes.

Onderweg kwamen we zeearenden, zeeleeuwen, zeehonden en tientallen eilandjes tegen maar helaas geen walvissen, jammer wel hebben we een ticket gekregen die we levenslang kunnen gebruiken tot we ze een keer gespot hebben, achteraf bleken ze wat verder weg te zitten JAMMER.
Maar toch was het het een mooie tocht, de Kaptein vertelde over de natuur van nu en hoe het allemaal zo ontstaan is vanaf de ijstijd, en we hadden tussen de mist ook zon onze gezichten zijn dan ook aardig verkleurd.

Vandaag staat er weer van alles op het program oa een bezoek aan Tofino en een oude subtropisch regenwoud, daar staan ook de hoogste bomen genoemd Douglasspar die wel 800 jaar oud zijn met een doorsnede van wel 3 meter en 75 meter hoog zijn.

• 04 Augustus 2014 - 20:49

Ma Lenting:

jammer van die walvissen he
    maar zo te lezen toch een ervaring
    groetjesxx