Weer online - Reisverslag uit Kimberley, Canada van John & carla Stuijvenberg - WaarBenJij.nu Weer online - Reisverslag uit Kimberley, Canada van John & carla Stuijvenberg - WaarBenJij.nu

Weer online

Blijf op de hoogte en volg John & carla

12 Augustus 2014 | Canada, Kimberley

We verlaten Whistler richting Sun Peaks, dit is ook weer een wintersport gebied maar het was een droge niet zo leuke reis. Alles was droog en dor en nog warm ook het lijkt wel op een bergachtige woestijn duurde ook lang deze reis was weinig te beleven langs de weg, toen we aankwamen waren we ook moe.

Sun Peaks is een veel kleiner ski gebied als Whister maar goed ook want na het eten zijn we maar naar bed gegaan zodat we de volgende dag vroeg weg konden. Vanaf hier was alles weer groen en mooi de eerste weg ging door een dal en de eerste 50 km zijn we geen auto tegen gekomen wel veel herten staken de weg over en paarden die daar gewoon los lopen, wel hier en daar een ranch. Onderweg hebben we langs een meer gepicknickt en van de mooie omgeving genoten.

In Jasper aangekomen hier hebben we 2 nachten bij mensen thuis geslapen (B&B), de bewoner heeft ons wat mooie wandel routes aangegeven en we hebben daar dan ook gebruik van gemaakt, op een route waren we veel sneller terug kwamen als dat we heen gingen, Carla kreeg het ineens op haar heupen we kwamen geen mensen meer tegen en voor het zelfde geld komen we een beer tegen en dan, dus de terugweg ging 10 min sneller als de heen reis, ik heb haar ook maar een beren bel gegeven.

De volgende morgen zijn we rustig naar Banff gereden veel stops en onderweg lekker gegeten, de meren Louis en Morraine hebben we maar overslagen wat een drukte, deze meren hadden we 3 jaar geleden gezien. In Jasper was het ook druk hier hebben we wat geshopt en carla eindelijk een shop had die tassen had die ze wilde hebben en Mexicaans gegeten. We zijn hier geen beren tegen gekomen dit komt dat het al een hele tijd warm is en ze dan hoog in de bergen zitten.

Nu de laatste dag in Canada Kimberley zitten we ook weer in een wintersport gebied lekker rustig en zo warm dat we zelfs aan het zwembad hebben gelegen en een mooie omgeving 1,5 uur rijden van de VS grens morgen rijden we naar Ellenburg dit ligt 3 uurtjes van Seatle rhier blijven we nog 1 x slapen daarna vliegen we naar Hawaii, hier zijn de afgelopen dagen 2 orkanen langs geweest en maar de schade valt gelukkig mee.

• 12 Augustus 2014 - 13:06

Ma Lenting:

hoi jonge lui ik ben blij weer iets van jullie te horen
    prachtige natuur daar
    hopen dat jullie een prettige vlucht hebben naar hawai de schade daar valt zoals jullie zeggen gelukkig mee
    doe vooral voorzichtig maar geniet wel van deze bijzondere reis groetjes ma xx

• 12 Augustus 2014 - 19:04

Bailey:

Hoiiii leuke en mooie foto's hadden jullie gemaakt
    ik wens jullie nog een prettige vlucht naar Hawai

xx Bailey

• 12 Augustus 2014 - 19:09

Coriena:

Aloha...ja bijna dan hè ;-]! Leuk om te zien,hoe mooi jullie het tot nu toe gehad hebben,en dan nu chillen op sunny Hawaii...geniet X